Czy marketing internetowy to wielka ściema?

By | Listopad 10, 2016

Marketing Internetowy wywołuje mieszane odczucia . Wiele powszechnie panujących opinii mija się z prawdą, jednak niełatwo jest przekonać poszczególne grupy odbiorców do zmiany sposobu myślenia. Poniżej chciałam przedstawić najpopularniejsze zasady marketingu internetowego, którym warto się bliżej przyjrzeć.Długo zastanawiałam się co należałoby uczynić aby odnieść sukces na początku swojej drogi.

Każdy serwis WWW pozwoli nam zaistnieć w sieci 

Powyższa opinia jest popularna wśród wielu właścicieli stron internetowych, jednak mija się z prawdą. Posiadanie wartościowych materiałów nie przekona do regularnych odwiedzin, jeśli szata graficzna będzie odpychająca. Ponadto profesjonalnie wykonana strona nie ma szans w walce z konkurencją, jeśli nie dostarczy odbiorcy na bieżąco rzetelnych informacji. Duże znaczenie ma również styl, odpowiednie rozmieszczenie poszczególnych działów tematycznych, przemyślana kolorystyka, rozłożenie reklam na stronie, umiejętność reagowania na potrzeby klienta. oraz  bardzo ważne jest pozycjonowania strony internetowej,gdyż potencjalni klienci naszej firmy mają małe szanse na znalezienie jej w sieci.

Marketing internetowy – duży ruch na stronie jest najważniejszy

Osoby, które dopiero wystartowały ze stroną internetową, muszą wiedzieć ze kluczową rolę przykłada się do wartościowej treści  dostosowanej do grupy docelowej. Nastawienie wyłącznie na wysokie wyniki wyszukiwania, nie zawsze mogą przynieść pozytywne rezultaty. Ponadto należy pamiętać, że musimy mieć ustalony konkretny cel naszego działania Powinniśmy także dbać o zwiększenie liczby ilości osób śledzących naszą stronę oraz zwiększenie zainteresowania wśród subskrybentów na newsletter.

Serwisy społecznościowe to łatwa promocja

Powszechna jest taka opinia, że wystarczy założyć profil w serwisach typu Facebook, Google Plus czy Twitter, regularnie wrzucać odnośniki do najnowszych materiałów i liczba użytkowników bądź klientów, będzie sukcesywnie wzrastać. Dodając do tego odpowiedź na komentarz użytkownika, szybkość działania czy brak konieczności inwestowania w promocję i już wydaje się nam, że sukces mamy zapewniony. Nic bardziej mylnego, gdyż rozwój marketingu internetowego w serwisach społecznościowych jest procesem długotrwałym. W pierwszej kolejności musimy stworzyć dobrą strategię, w trakcie której musimy odpowiedzieć sobie na kilka pytań: W jakim celu  promujemy się w serwisach społecznościowych? Jakie korzyści wynikną dla nas z obecności na Facebooku? W jakim odstępie czasu musimy rozplanować publikację nowych wpisów? Jak często będziemy odpowiadać na pytania użytkowników?Jeżeli ta te wszystkie pytania udzielimy sobie odpowiedzi , stworzymy schemat naszego postępowania, wtedy możemy zacząć myśleć o powolnym sukcesie w serwisach społecznościowych. Ponadto założenie oficjalnego konta w serwisach społecznościowych pokroju LinkedIn lub Goldenline oraz aktywne uczestnictwo w sieci, może skutecznie zwiększyć naszą wiarygodność w oczach zainteresowanych. Sama aktywność nie gwarantuje jednak sukcesu. Trzeba mieć pomysł na marketing internetowy, wyróżniać się z tłumu, lecz przede wszystkim dzielić się swoją wiedzą w rzetelny sposób – dopiero wtedy mamy szansę na sukces a marketing internetowy w naszym odczuciu nie będzie ściemą.

 

READ  Jakie są zalety programów partnerskich?

Share This:

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz