Twoja strona www- błędy przez które tracisz swoich klientów

By | Maj 13, 2017

Każdy kto posiada swoja stron internetowa chce aby ona była atrakcyjna, przyciągała czytelników, dostarczała jak najwięcej leadów.Ciekawa jestem czy zastanawiałeś się nad tym, co robią internauci, kiedy trafiają na Twoją stronę internetową? Zostają na niej, czy może szybko uciekają?  Jak pozyskać klienta?Chciałam przedstawić ci  podstawowe błędy przez które można szybko stracić potencjalnych klientów.

Jakich błędów unikać, żeby pozyskać klienta?

Błąd 1: Brak mobilnej wersji strony.

Często spotkamy się z sytuacją, kiedy po wpisaniu zapytania w wyszukiwarkę Google na smartfonie,  znajdujemy stronę, która wygląda okropnie na małym ekranie telefonu, wszystko się rozjeżdża i jest rozproszone, jest nieczytelna. Ważna sprawą jest aby twoja strona była dostosowana do wyświetlania na ekranach urządzeń mobilnych.

Błąd 2: Nieaktywny numer telefonu.

Bardzo często na swojej stronie www zostawiasz swój numer telefonu do kontaktu. w wielu przypadkach  okazuje się ze jest nieaktywny i trzeba go ręcznie przepisać! .To powoduje ze zainteresowanie oglądającego stronę o polowe maleje, gdyż przepisywanie ręczne nastręcza dużo trudności zwłaszcza gdy stronę oglądamy na urządzeniu mobilnym. Dlatego bardzo ważnym priorytetem jest aby podlinkować na stronie internetowej (mobile) numer telefonu. Ułatwisz potencjalnemu klientowi kontakt z Tobą i z Twoją firmą

Błąd 3: Chat, na który nikt nie odpowiada.

Wielu blogerów na swoich stronach wgrywają wegety które umożliwiają prowadzenie konwersacji czyli chat z potencjalnym klientem. jednakże w rzeczywistości na wiadomości pozostawione przez klienta odpowiada się z dużym opóźnieniem a przecież klient nie siedzi przed komputerem przez cały czas. W rezultacie, chat, zamiast usprawniać użytkowanie serwisu przynosi zupełnie odwrotny skutek.w związku z powyższym nie pozwól, żeby użytkownik długo czekał na kontakt z Tobą za pośrednictwem chatu. Poza godzinami pracy zostaw dla niego wiadomość, że nikogo nie ma aktualnie po drugiej stronie ekranu.

Błąd 4: Zbyt długie formularze kontaktowe.

Każda strona internetowa posiada swoje formularze zapisu Na niektórych stronach internetowych formularze kontaktowe są zbyt długie i wymagają od użytkownika podania wielu informacji np. firmy proszą, aby czytelnik podał imię, nazwisko, adres mail, adres domowy i wiele innych szczegółów.w związku z tym unikaj długich, rozbudowanych formularzy, które mogą odstraszyć potencjalnych klientów, szczególnie tych, którzy są dopiero na początkowym etapie ścieżki zakupowej (dopiero szukają informacji i np. chcą się tylko skonsultować).

Błąd 5: Brak spersonalizowanych tekstów na stronie.

Odbiorca odwiedzając nasza stronę podejmuje decyzję o tym, czy zostanie na stronie w 10 sekund. Musisz wiedzieć, że w trakcie tego krótkiego czasu, internauta nie czyta dokładnie wszystkich tekstów, a jedynie skanuje wzrokiem poszczególne elementy. Co zrobić, żeby przyciągnąć jego wzrok?. Jakie teksty są skuteczne? Przede wszystkim takie, które są spersonalizowane pod konkretną grupę docelową i mówią o tym, jak możesz rozwiązać problem Twojego klienta. Dostosuj teksty do swoich odbiorców.!

Błąd 6: Brak social proof.

Social proof to wszystkie elementy na stronie, które poświadczają Twoją wiarygodność. To mogą być: opinie zadowolonych klientów, case study w formie treści/wideo, raporty potwierdzające wyniki korzystania z produkty/usługi. Po co to wszystko? potencjalni klienci potrzebują  logicznych potwierdzeń, że piszesz prawdę. Chcą po prostu dowodów, które pomogą im podjąć decyzję.Dzięki temu zbudujesz swoją wiarygodność i pozycję zaufanej firmy.

Błąd 7: Brak jasnego call to action.

Klient, kiedy trafia na Twoją stronę, musi wiedzieć, czego od niego oczekujesz. Każda strona powinna mieć ustalony cel. Kiedy go ustalisz, dopasuj do niego odpowiednie komunikaty. Aby czytelnika skłonić do wykonania akcji, potrzebujesz jasno sprecyzowanego call to action. Nie możesz dopuścić do tego, żeby osoba na stronie musiała się zastanawiać, co właściwie ma zrobić, bo szybko ją stracisz. Z drugiej strony , nie możesz też przesadzić z liczbą call to action i odstraszać odbiorcy wieloma ofertami np. użytkownik wchodzi na stronę i od razu pojawia mu się wielkie okienko z zapisem do newslettera, którego w dodatku nie potrafi wyłączyć.Reasumując sprecyzuj cel strony www (co chcesz, żeby użytkownik zrobił: zostawił kontakt, kupił produkt, zapisał się na newsletter itp.) i dopasuj do niego call to action. 

READ  Duplikacja kluczem do sukcesu

Błąd 8: Chaos i nieczytelne treści.

Wszyscy znamy ten moment, kiedy chcemy się do wiedzieć czegoś więcej o firmie, wchodzimy w zakładkę „O nas” i napotykamy ścianę tekstu. przez którą nie sposób się przebić, czyli brak akapitów, odpowiedniej interlinii, zbyt mała czcionka . Co wtedy robimy? Uciekamy! Dlatego też zadbaj o to, żeby wszystkie treści (content) był uporządkowany na Twojej stronie internetowej. Strona powinna być estetyczna i łatwa w obsłudze. 

Musisz pamiętać iż  strona www to taki twór, który nie tylko trzeba dostosowywać do zmieniających się standardów na rynku, ale powinno się cały czas ją ulepszać, optymalizować oraz eliminować błędy.

 

 

 

Share This:

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz